Tytuł wpisu ma tylko nakłonić Was do zajrzenia i zostawienia komentarza.
Na forum mbanku pojawiÅ‚a siÄ™ dyskusja rozpoczÄ™ta przez niezorientowanego klienta, której tematem przewodnim jest wÅ‚aÅ›nie dbanie mbanku o staÅ‚ych klientów. Dyskusja o tyle ciekawa, że jak dotÄ…d nie biorÄ… w niej udziaÅ‚u pracownicy mbanku – tylko (teoretycznie) klienci i to po dwóch stronach barykady: jedni sÄ… za tym, że w bankach bonusy być powinny (i w niektórych sÄ…), drudzy – że bonusów dla staÅ‚ych klientów nie byÅ‚o, nie ma i nie bÄ™dzie.
Jako przykÅ‚ad „za” podawane sÄ… banki zwracajÄ…ce część (zwykle okoÅ‚o 1%) kwoty wydanej na zakupy kartÄ…, karty dajÄ…ce dodatkowe bonusy w sklepach – w postaci zniżek, itp. Do najbardziej chyba znanych obecnie programów lojalnoÅ›ciowych dla klientów banku należy chyba program ING – bankujesz-kupujesz (choć naszym zdaniem – w sporej liczbie przypadków nieopÅ‚acalny w porównaniu z zakupami przez internet).
KtóryÅ› z forumowiczów mbanku zauważyÅ‚, że lepiej jest Å‚apać nowych klientów i na to wydawać pieniÄ…dze, niż dbać o „starych”. PatrzÄ…c na ostatnie praktyki mbanku – coÅ› w tym jest. Å»eby nie byÅ‚o, że jesteÅ›my monotematyczni – w innych bankach wcale nie jest pod tym wzglÄ™dem dużo lepiej.
A jak jest Waszym zdaniem – czy inne banki majÄ… lepszÄ… niż mbank i multibank ofertÄ™ doceniania starych klientów? Czy programy dla starych klientów sÄ… potrzebne i jak powinny wyglÄ…dać? I pytanie z tematu – jak mbank i multibank dbajÄ… o starych klientów?