Jak mbank i multibank dbają o stałych klientów

Tytuł wpisu ma tylko nakłonić Was do zajrzenia i zostawienia komentarza.

Na forum mbanku pojawiła się dyskusja rozpoczęta przez niezorientowanego klienta, której tematem przewodnim jest właśnie dbanie mbanku o stałych klientów. Dyskusja o tyle ciekawa, że jak dotąd nie biorą w niej udziału pracownicy mbanku – tylko (teoretycznie) klienci i to po dwóch stronach barykady: jedni są za tym, że w bankach bonusy być powinny (i w niektórych są), drudzy – że bonusów dla stałych klientów nie było, nie ma i nie będzie.

Jako przykład “za” podawane są banki zwracające część (zwykle około 1%) kwoty wydanej na zakupy kartą, karty dające dodatkowe bonusy w sklepach – w postaci zniżek, itp. Do najbardziej chyba znanych obecnie programów lojalnościowych dla klientów banku należy chyba program ING – bankujesz-kupujesz (choć naszym zdaniem – w sporej liczbie przypadków nieopłacalny w porównaniu z zakupami przez internet).

Któryś z forumowiczów mbanku zauważył, że lepiej jest łapać nowych klientów i na to wydawać pieniądze, niż dbać o “starych”. Patrząc na ostatnie praktyki mbanku – coś w tym jest. Żeby nie było, że jesteśmy monotematyczni – w innych bankach wcale nie jest pod tym względem dużo lepiej.

A jak jest Waszym zdaniem – czy inne banki mają lepszą niż mbank i multibank ofertę doceniania starych klientów? Czy programy dla starych klientów są potrzebne i jak powinny wyglądać? I pytanie z tematu – jak mbank i multibank dbają o starych klientów?

Zobacz też