Inaczej nie umiemy…

Inaczej nie umiemy…

…mówią klienci mbanku i multibanku, którzy postanowili wykorzystać nową kampanię wizerunkową BRE banku do własnych celów. W ten oto sposób w sieci pojawił się obrazek zaprezentowany powyżej.

Maciej Samcik w swoim blogu zwrócił uwagę, że fragment hasła “inaczej nie umiemy” to doskonały sposób na strzelenie gola do własnej bramki:

Nie wiem kto wpadł na pomysł, żeby wizerunek banku ocieplać takim właśnie sloganem. To hasło nie tylko jest wyjątkowo wdzięczne, żeby odwrócić kota ogonem. Ono po prostu aż samo się o to prosi! Pierwsze moje skojarzenie z ?inaczej nie umiemy? to szkoła i dziecko, które nie potrafi napisać żadnej literki. Wścieka się i wrzeszczy właśnie te słowa: że inaczej nie umie. Spytałem jeszcze dwie inne osoby i jedna z nich miała identyczne skojarzenie jak ja. Że tak mówi ktoś, komu właśnie nic nie wychodzi i nie chce się nauczyć.

Może ja i moi znajomi mamy jakieś skrzywione podejście. Może nie u wszystkich taki slogan budzi negatywne skojarzenia. Ale mam wrażenie, że bank, który powinien wyjątkowo uważać na swoje poczynania, wymyślając taki slogan sam strzela sobie samobójczego gola.

Źródło: http://samcik.blox.pl/

Nośne hasło twórczo sprowokowało wiele osób. Na forum GW rozgorzała dyskusja pod artykułem na ten temat: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7008332,Bedzie_nowa_wojna_o_wizerunek_BRE__Bo__inaczej_nie.html

a dziś rano dotarł do nas mailem obrazek:

Jakaś słuszność w tym haśle chyba jest, skoro ktoś zgodził się na wykorzystanie sloganu “inaczej nie umiemy”. Teraz tylko pozostaje czekać na reakcje konkurencji – reklamówka z uśmiechniętymi klientami i hasłem “Umiemy inaczej” będzie hitem sezonu (tylko pamiętajcie o prawach autorskich ;) )…

Zobacz też