Jak siÄ™ okazuje – klient z bankiem mogÄ… osiÄ…gnąć jakieÅ› wspólne rozwiÄ…zanie. DoskonaÅ‚ym przykÅ‚adem jest sytuacja, która miaÅ‚a miejsce w Wielkiej Brytanii. Problem z bankiem HSBC dotyczyÅ‚ studentów, którzy koÅ„czÄ…c studia ze zdumieniem odkryli na swoich bankowych wyciÄ…gach, że darmowy studencki kredyt nagle staÅ‚ siÄ™ oprocentowany. Bank tÅ‚umaczyÅ‚ siÄ™ ze swojej decyzji przedstawiajÄ…c racjonalne argumenty: wysoki odsetek zÅ‚ych dÅ‚ugów w grupie Å›wieżo upieczonych absolwentów, brak lojalnoÅ›ci mÅ‚odych klientów (niektórzy wykorzystywali darmowy kredyt w kilku bankach jednoczeÅ›nie). ZostaÅ‚o to jednak powszechnie odebrane jako zmiana reguÅ‚ w trakcie gry, a uspokajajÄ…ca w zamyÅ›le informacja, że oprocentowanie absolwenckiego overdraftu jest i tak niższe niż w przypadku pozostaÅ‚ych typów rachunków tylko podsyciÅ‚a gniew klientów. Szczegóły u źródÅ‚a – klienci siÄ™ buntujÄ…, a my polecamy teledysk, tym razem dotyczÄ…cy innego banku – Lloyds:
PS. dla tych co nie lubią dużo czytać: Historia z HSBC skończyła się przegraną banku, który wycofał się z podjętych decyzji. Wizja bojkotu i utraty dobrego imienia skłoniła międzynarodowego giganta do przyznania, iż ?nie jest on zbyt wielki by wsłuchać się w głos klientów?. Źródło: http://blog.finnovation.pl