Klienci kontra bank

Jak się okazuje – klient z bankiem mogą osiągnąć jakieś wspólne rozwiązanie. Doskonałym przykładem jest sytuacja, która miała miejsce w Wielkiej Brytanii. Problem z bankiem HSBC dotyczył studentów, którzy kończąc studia ze zdumieniem odkryli na swoich bankowych wyciągach, że darmowy studencki kredyt nagle stał się oprocentowany. Bank tłumaczył się ze swojej decyzji przedstawiając racjonalne argumenty: wysoki odsetek złych długów w grupie świeżo upieczonych absolwentów, brak lojalności młodych klientów (niektórzy wykorzystywali darmowy kredyt w kilku bankach jednocześnie). Zostało to jednak powszechnie odebrane jako zmiana reguł w trakcie gry, a uspokajająca w zamyśle informacja, że oprocentowanie absolwenckiego overdraftu jest i tak niższe niż w przypadku pozostałych typów rachunków tylko podsyciła gniew klientów. Szczegóły u źródła – klienci się buntują, a my polecamy teledysk, tym razem dotyczący innego banku – Lloyds:

PS. dla tych co nie lubią dużo czytać: Historia z HSBC skończyła się przegraną banku, który wycofał się z podjętych decyzji. Wizja bojkotu i utraty dobrego imienia skłoniła międzynarodowego giganta do przyznania, iż ?nie jest on zbyt wielki by wsłuchać się w głos klientów?.  Źródło: http://blog.finnovation.pl

Zobacz też