#$@%! [18+]

ZauważyliÅ›cie, że na mstop nie ma bluzgów, nie ma „zÅ‚o dzieje siÄ™ w mbanku”, odpowiedzi mbanku na wszelkie uwagi publikowane sÄ… rzetelnie, a ponadto – staramy siÄ™ i w innych sprawach? Jako twórcy, po zmianie celu serwisu po 3 dniach jego dziaÅ‚alnoÅ›ci, zależaÅ‚o mi na zachowaniu „jakiegoÅ›” poziomu tak, by każdy znalazÅ‚ tu coÅ› dla siebie: klienci – wsparcie, brebankowcy – zawoalowane podpowiedzi ze sposobami rozwiÄ…zania konfliktu, konkurencja – poradnik, jak nie traktować klientów.

Tak byÅ‚o – aż do wczoraj. Od dzisiaj już sÄ… bluzgi.

Uwierzcie, byÅ‚em naprawdÄ™ cierpliwy, gdyż jestem czÅ‚owiekiem z natury spokojnym i niekonfliktowym. Można do mnie dotrzeć rzeczowymi argumentami, można mnie przekonać nimi do swojej racji, można zyskać moje zrozumienie i tolerancjÄ™ dla wielu spraw. Jako klient – chciaÅ‚em, by mbank i multibank zrobiÅ‚y ukÅ‚on w stronÄ™ klientów (poniżej/do 2%+libor, w zależnoÅ›ci od sytuacji klienta), jako osoba opisana wczeÅ›niej – chciaÅ‚em, by klienci choć trochÄ™ zrezygnowali ze swoich roszczeÅ„ (sÅ‚ynne 1%+libor). Wczoraj definitywnie mi przeszÅ‚o. BÄ™dÄ™ pÅ‚acić zawyżone odsetki, bÄ™dÄ™ czekać na poprawÄ™ sytuacji na rynku miÄ™dzybankowym i przy pierwszej okazji spier*lÄ™ do innego banku. PrzeklÄ…Å‚em Å›wiadomie, Å›wiadomie być może niszczÄ…c to, nad czym pracowaÅ‚em przez ponad pół roku. Co wiÄ™cej, jak jakiÅ› bank zaproponuje mi lepsze warunki już dziÅ› i zaakceptuje moje dochody – oblepiÄ™ w zamian caÅ‚e mstop reklamami tego banku, a fora internetowe zalejÄ™ informacjami, jaki ten nowy bank jest wspaniaÅ‚y. Serio. Jak oferta bÄ™dzie bardzo dobra i skierowana do wiÄ™kszej liczby osób – dorzucÄ™ kilka pomysłów PR i marketingowych gratis i dajmy na to 10 godzin konsultacji z marketingu/PR on-line. I niespodziankÄ™. Oferta do negocjacji.

Bo po prostu nienawidzÄ™, jak siÄ™ robi ze mnie DEBILA, a to wÅ‚aÅ›nie robi mbank, a wÅ‚aÅ›ciwie – jego pracownicy.

Puchar przelewaÅ‚ siÄ™ powoli. Zaczęło siÄ™ pod koniec stycznia/na poczÄ…tku lutego – przed pamiÄ™tnym „spotkaniem walentynkowym”. Wpis na blogu mbanku: „Ostatnie rozmowy pozwalajÄ… nam przypuszczać, że możecie czuć siÄ™ zdezorientowani i nie do koÅ„ca rozumiecie podstawy naszych decyzji”. Nie czujÄ™ siÄ™ zdezorientowany tylko wkur*ny kÅ‚amstwami pracowników CF i nie tylko, którzy twierdzili, że zapis umowy oznacza libor i nie można tego zmienić.
Swoje trzy krople dolaÅ‚ wielki pan analityk z bre na spotkaniu, proponujÄ…c „alicjÄ™ 2”, czyli dopisywanie odsetek do kapitaÅ‚u. Nawet odpowiedziaÅ‚em coÅ› gÅ‚upiego udajÄ…c niezrozumienie, żeby wyjaÅ›nienie siÄ™ Å‚adnie nagraÅ‚o i zapadÅ‚o w pamięć widzów (można obejrzeć w mbank tv) jak to specjalista proponuje kolejny sposób na dymanie klientów. Już dwa razy poczuÅ‚em siÄ™ jak jakiÅ› ograniczony umysÅ‚owo w rozumieniu mbanku/bre.

Trzeci raz poczułem się jak sprawny umysłowo inaczej w momencie, gdy w marcu czy kwietniu do mbanku trafiły moje 3 pisma:

  • dotyczÄ…ce ubezpieczenia niskiego wkÅ‚adu (wzrost wartoÅ›ci nieruchomoÅ›ci, może byÅ›cie zrezygnowali?);
  • dotyczÄ…ce „parametrów finansowych rynku…” (proÅ›ba o wyjaÅ›nienie; powinienem znać czynniki ksztaÅ‚tujÄ…ce koszt mojego kredytu);
  • reklamacja dot. korespondencji niby wysyÅ‚anej przez mbank – z ofertÄ… przejÅ›cia na libor+marżę.

Po przedÅ‚użajÄ…cym siÄ™ oczekiwaniu – dostaÅ‚em mailem (sic!) odpowiedź, tylko w sumie nie wiem, czego dotyczyÅ‚a, bo mam tylko jeden zarejestrowany numer reklamacji. A w mailu – coÅ› w stylu „przepraszamy jeÅ›li poczta nie dotarÅ‚a” i „podtrzymujemy naszÄ… propozycjÄ™ marży >3,5”, ale nic nie dotyczyÅ‚o żadnego ze zÅ‚ożonych pism. Tu mnie szlag trafiÅ‚, bo od maja zmieniÅ‚y siÄ™ warunki liczenia ubezpieczenia niskiego wkÅ‚adu, a gdyby mbank odpowiedziaÅ‚ w terminie, np. „prosimy o zÅ‚ożenie wyceny nieruchomoÅ›ci”, to zaÅ‚apaÅ‚bym siÄ™ na stare zasady. Do dziÅ› nie mam żadnej odpowiedzi w tej sprawie. Reklamować? Å»eby znów dostać maila: „przepraszamy, ale teraz to se możesz!”?

PomijajÄ…c kilka innych rzeczy – docieramy do dnia 04 wrzeÅ›nia 2009. Pracownicy mbanku zawitali na forum nabiciwmbank.pl. W jeden dzieÅ„ niejakiemu WitkowiT udaÅ‚o siÄ™ rozwÅ›cieczyć caÅ‚kiem sporo osób, w tym mnie. Czym? Wszystko jest w linku kawaÅ‚ek wczeÅ›niej, w skrócie – po 9 miesiÄ…cach sporu mbanku z klientami – on nam (klientom) mówi, że mamy kredyty hipoteczne na „starych zasadach” jakbyÅ›my tego ku*wa nie wiedzieli! I że to jest powód, dla którego mamy wyższe oprocentowanie. Czy na serio macie nas, klientów, za takich debili?

MiesiÄ…c temu byÅ‚em skÅ‚onny rozmawiać. Nawet odezwaliÅ›my siÄ™ do mbanku, a ten – odpowiedziaÅ‚. ByÅ‚em skÅ‚onny przyjąć rozwiÄ…zanie np. polegajÄ…ce na obniżeniu spreadu na jakiÅ› czas czy obniżeniu marży (do wspomnianych na poczÄ…tku maks. 2%, zależnie od wielkoÅ›ci kredytu itp.) i podpisaniu lojalki na 3-5 lat (w koÅ„cu kredyt to relacja dÅ‚ugoterminowa…), itp., itd. DziÅ› już nie chcÄ™. DziÅ› zrobiÄ™ tak, jak napisaÅ‚em na poczÄ…tku. Nie spieszy mi siÄ™. W październiku rozprawa przed SOKiK, nieważne, czego dotyczy i jaki bÄ™dzie wynik. Gorzej niż mam – mieć już raczej nie bÄ™dÄ™. No chyba, że nastÄ™pnemu specjaliÅ›cie z bre wpadnie do gÅ‚owy wypowiedzieć mi z jakiegoÅ› wydumanego powodu umowÄ™ kredytu… No po prostu czekam tylko na to…

Co wiÄ™cej – pamiÄ™tacie stronÄ™ zmieniambank.pl? Autor nie ma pomysÅ‚u na jej zawartość… Ja mam. I chciaÅ‚bym wprowadzić go w życie, co mam nadziejÄ™ – ziÅ›ci siÄ™ w miarÄ™ szybko.
Bo już jest moja.

Jakub

[zostałem poproszony o spełnienie obowiązku redaktora tego wpisu. zwykle to Jakub redaguje wpisy i zgadza się bądź nie na ich publikację. powiem Wam, że miałem dylemat: puszczać, czy nie puszczać. sam nie mam kredytu w m/M i ciężko mi powiedzieć, co czują Klienci. natomiast od pół roku obserwuję zachowanie J., znam go od kilku lat, i tak wściekłego go jeszcze nie widziałem. wolałem puścić ten tekst. P.R.]

Felieton prezentuje stanowisko Autora i nie jest opinią redakcji ani klientów skupionych wokół serwisu mstop.pl